Διδασκαλία screens / The art of “screens”

Στις μικρές ηλικίες, όταν αποφασίζουμε να πράξουμε την διδασκαλία screens, το πρώτο μάθημα θα αφορά την κατανόηση από τα παιδιά του «γιατί κάνουμε ένα screen σε έναν συμπαίκτη».

Να κατανοήσουν την τεχνική μέσα από την σωστή στάση του σώματος που πρέπει να έχει ο screener, πως εκμεταλλεύεται ένας παίκτης το screen του συμπαίκτη του, ποιοί είναι οι  κανόνες της διαιτησίας που καθορίζουν ένα σωστό και ένα λανθασμένο τρόπο «σκριναρίσματος».

Στην άσκηση που σας παρουσιάζω και που αποτελεί μία από τις ασκήσεις του 4ου βιβλίου μου, τα παιδιά εκπαιδεύονται στην απλή μορφή του screen μακριά από την μπάλα. Αποφεύγουμε στις μικρές ηλικίες την διδασκαλία του screen στην μπάλα για τον σημαντικότερο λόγο, ότι η προσπάθεια για screen στην μπάλα φέρνει και άλλον αμυντικό παίκτη κοντά σε αυτήν. Στις μικρές ηλικίες τα παιδιά δεν έχουν ακόμη αναπτύξει τα «βασικά» σε θέματα χειρισμού της μπάλας και της ντρίπλας και της πάσας σε τέτοιες καταστάσεις μικρού χώρου συνεργασίας δύο παικτών.

Αρχικά λοιπόν στην διδασκαλία screens, στην άσκηση που ονομάζω «σταυρωτό σκρινάρισμα», τα παιδιά σε τετράδες μέσα στο γήπεδο, σχηματίζοντας έναν «σταυρό» με έναν κώνο στο κέντρο.

1η κίνηση για κάθε παιδί.

Πρώτα το παιδί 1, εκτελεί κίνηση προς τον κώνο και  τοποθετεί  το σώμα του για ένα screen σύμφωνα με τις οδηγίες και τις κατευθύνσεις του προπονητή. Μετά το screen ανοίγει το σώμα του με ραχιαίο πίβοτ και επιστρέφει στην αρχική θέση με πλάγια αμυντικά βήματα! Ακολουθεί το παιδί 2, το 3 και το 4.

Screens 1

 

2η κίνηση συνεργασίας δύο παιδιών.

Από την αρχική τοποθέτηση τα παιδιά σε ζευγάρια, ο ένας τοποθετεί screen και ο άλλος εκτελεί κίνηση σκριναριζόμενου, αλλάζοντας τις μεταξύ τους θέσεις μέσα στον χώρο. Πρώτα οι παίκτες 1 και 2 μετά οι 3 και 4 και αντίστροφα ο 2 προς τον 1 και ο 4 προς τον 3.

screens 2

 

 

 

 

 

3η κίνηση συνεργασίας με μία μπάλα.

Στην προηγούμενη συνεργασία, προστίθεται μία μπάλα. Κάθε φορά που ένας παίκτης εκτελεί πάσα δίπλα του, κινείται και τοποθετεί ένα screen για το ζευγάρι του. Συνεπώς ο 1 κάνει πάσα στον 4 και συνεργάζεται με τον 2 αλλάζοντας θέσεις μετά την συνεργασία τους, ο 4 κάνει πάσα στον 1 και συνεργάζεται με τον 3 και όλη η άσκηση επαναλαμβάνεται και αντίθετα για την ολοκλήρωσή της.

screen 3

 

 

 

 

4η κίνηση συνεργασίας με δύο μπάλες.

Στην προηγούμενη συνεργασία οι μπάλες γίνονται δύο και ταυτόχρονα σε κάθε μεταβίβαση που κάνουν και οι δύο πασέρ, εκτελούν στην συνέχεια μία συνεργασία 2 παικτών με screens και αλλαγή των μεταξύ τους θέσεων.

screens 4

 

 

Ο προπονητής ζητάει στην αρχή την εκτέλεση κάθε μεθοδολογικού βήματος, με σταδιακή ανάπτυξη της ταχύτητας  εκτέλεσης των κινήσεων. Έτσι, αρχικά η κάθε συνεργασία «περπατείται» από τα παιδιά. Δεν υπερβάλει ο προπονητής στην παροχή πληροφοριών, που ενδεχομένως θα οδηγήσει τα παιδιά σε σύγχυση.  Με υπομονή διδάσκει κάθε φάση της διδασκαλίας. Όταν όλα αφομοιωθούν από τα παιδιά, η διδασκαλία μεταφέρεται στο επόμενο επίπεδο, με άλλες ασκήσεις που περιλαμβάνουν και την ύπαρξη αμυντικών παικτών.

Πολλές επαναλήψεις σε κάθε φάση της διδασκαλίας και υπομονή!

«Τα παιδιά μαθαίνουν να παίζουν το παιχνίδι του μπάσκετ!»

# Coach Τσουμπρής Ιωάννης @2016

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.