Σχολική Διδασκαλία Ποδοσφαίρου

1.Συγκέντρωση-ενημέρωση παιδιών

 Τα παιδιά έρχονται κοντά στον καθηγητή. Σύντομη αναφορά στο περιεχόμενο του μαθήματος (βασικές ποδοσφαιρικές δεξιότητες- χρησιμότητά τους στην άσκηση του σώματος) και υπενθύμιση των κανόνων: του σεβασμού της προσπάθειας και της αξίας της συμμετοχής στην άσκηση.

2.Τοποθέτηση στη σχολική αυλή

 Τοποθέτηση των παιδιών σε 4 θέσεις (ομάδες) στις γωνίες ενός τετραγώνου, με προσανατολισμό της κάθε ομάδας προς την επόμενη ομάδα (αντίθετα από την φορά των δεικτών του ρολογιού).

3.Προθέρμανση σε 4 γωνίες

 Κάθε παιδί κινείται με τρέξιμο προς την επόμενη γωνία, αλλά δεν μένει εκεί. Με αλλαγή κατεύθυνσης επιστρέφει στην ομάδα του. Εδώ ο καθηγητής καθοδηγεί τον ρυθμό και το είδος των δρομικών ασκήσεων.

4.Δρομικές ασκήσεις με χειρισμό μπάλας

  Στην ίδια κινητική μορφή, τα παιδιά μετακινούν με τα πόδια τους μία μπάλα στο έδαφος, προσπαθώντας να την σταματήσουν λίγο πριν την επόμενη γωνία. Την επαναφέρουν στον επόμενο παίκτη της ομάδας τους. Ο καθηγητής δίνει απλές διδακτικές συμβουλές για τον έλεγχο της ποδοσφαιρικής μπάλας.

5.Εισαγωγή στις ποδοσφαιρικές πάσες

  Οι μπάλες βρίσκονται στα παιδιά μίας γωνίας. Το πρώτο παιδί “οδηγεί” τη μπάλα του μέχρι την μισή απόσταση από την επόμενη γωνία. Εκτελεί μία απλή πάσα με το εσωτερικό του παπουτσιού του. Στην συνέχεια επιστρέφει στο τέλος της ομάδας του, όπου θα συναντήσει και πάλι τη μπάλα του, η οποία έχει κάνει έναν πλήρη κύκλο με άλλες τρεις πάσες.

6.Σουτ σε τερματοφύλακα

  Οι ομάδες Α και Β βρίσκονται στην ίδια γωνία και οι ομάδες Γ και Δ πηγαίνουν στην απέναντι θέση διαγώνια.  Δύο μικρά φορητά τέρματα τοποθετούνται απέναντι από τις ομάδες. Οι 2 τερματοφύλακες παίρνουν θέση. Πρώτα εκτελούν μέχρι το κέντρο ντρίπλα οι ομάδες Α και Γ. Στη μισή απόσταση από τον τερματοφύλακα εκτελούν σουτ. (Για αποφυγή τραυματισμών στη μία γωνία τοποθετούνται τα κορίτσια και στην άλλη τα αγόρια). Αφού απομακρυνθούν οι δύο πρώτες μπάλες, ξεκινούν εκτέλεση τα παιδιά με τις επόμενες μπάλες από τις ομάδες Β και Δ.

7. Διπλό παιχνίδι 4 ομάδων

  Τα παιδιά παίρνουν θέση σε 4 σημεία έξω από τις γραμμές. Πρώτα παίζουν οι ομάδες των αγοριών και μετά των κοριτσιών (4 με 4 ή 5 με 5). Απαγορεύονται τα σπρωξίματα και τα κτυπήματα με τα πόδια. Απλά έχουν καλές αποστάσεις μέσα στο χώρο και προσπαθούν να εκτελέσουν πάσες και σουτ προς την εστία. Στο τέλος του μαθήματος γίνεται μία σύντομη ανακεφαλαίωση των βασικών ποδοσφαιρικών στοιχείων.

 Ο καθηγητής διαμορφώνει την αλλαγή στα μέρη του μαθήματος, έχοντας πολύ καλή παρατήρηση στις επαναλήψεις κάθε παιδιού. Ο αριθμός των επαναλήψεων σχετίζεται άμεσα με τον αριθμό των παιδιών που έχει η τάξη και τον διαθέσιμο διδακτικό χρόνο του μαθήματος της γυμναστικής.

 Στόχος είναι, το κάθε παιδί ακόμη και το πιο αρχάριο, να γυμναστεί με την ποδοσφαιρική μπάλα. Το τονίζουμε αυτό συνέχεια στα παιδιά. Αν υπάρχουν παιδιά που έχουν καλή ποδοσφαιρική τεχνική, τα “χρησιμοποιούμε” ως βοηθούς στην δομή του μαθήματος.

 Προσπαθούμε να παρουσιάσουμε το ποδόσφαιρο στη διάσταση του όμορφου ομαδικού παιχνιδιού, το οποίο αγαπούν όλοι οι λαοί. Διδάσκουμε στα παιδιά την αγάπη των φιλάθλων για το άθλημα και την αγάπη για μία ποδοσφαιρική ομάδα, με σεβασμό για κάθε διαφορετική ομάδα που επιλέγει κάθε άλλο παιδί.

 

 Το διπλό παιχνίδι (7η φάση του μαθήματος) μπορεί να είναι το περιεχόμενο ενός επόμενου μαθήματος, μετά από την πραγματοποίηση καλής προθέρμανσης και διατάσεων.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.