Του Γεώργιου Ε. Γεωργά

συνεργάτη της ΙΤsports.gr

 Οι ξιφομάχοι χρησιμοποιούν τριών τύπου όπλα, το ξίφος άσκησης (foil), το ξίφος μονομαχίας (epee) και τη σπάθη (saber) και προσπαθούν να χτυπήσουν τον άλλον. Η ξιφασκία είναι από τα πιο ασφαλές αθλήματα του 21ου αιώνα διότι οι ξιφομάχοι φορούν ειδικό προστατευτικό εξοπλισμό.

Ωστόσο η ξιφασκία δίνει πολλά οφέλη στην υγεία μας.

• Δύναμη και Αντοχή : Βασικός παράγοντας για κάποιον που ασχολείται με τη ξιφασκία είτε αρχάριος είτε προχωρημένος είναι το λεγόμενο footwork. Με τις ασκήσεις πάνω σε αυτό κάνει το ξιφομάχο να κινείτε γρηγορότερα αλλά και να έχει ευελιξία κινήσεων. Επειδή σε κάθε συμβολή οι ξιφομάχοι εκτελούν πολλαπλές επιθέσεις, αντεπιθέσεις κτλ οι αθλητές πρέπει να αποκτήσουν μυϊκή αντοχή για να αποφύγουν το κάματο. Για αυτό το λόγο υπάρχουν ειδικά προγράμματα που αναπτύσσουν τη δύναμη και την αντοχή των αθλητών.

• Αύξηση Αναερόβιας Φυσική Κατάσταση: Η ξιφασκία είναι ένα άθλημα με μεγάλη εκρηκτικότητα, με εναλλαγές ανάμεσα στην έναρξη του αγώνα και στα σταματήματα και με διάσπαρτες περιόδους ανάκτησης. Αυτό κάνει τους ασκούμενους να αναπτύξουν τη δυνατότητα να ασκούν δραστηριότητες ανεξάρτητες από τη κατανάλωση οξυγόνου. Αυτό κάνει το σώμα να εργάζεται σκληρότερα πριν το γαλακτικό οξύ αναγκάσει τον αθλητή να επιβραδύνει ή να σταματήσει.

• Έμφαση στην ευκινησία, στην ετοιμότητα και στην αντοχή: Η τέχνη της ξιφασκίας χρειάζεται γρήγορες κινήσεις για να αντιμετωπιστούν οι επιθετικές ενέργειες του αντιπάλου και να μετατραπούν σε επιθέσεις. Αυτό κάνει το σώμα και το μυαλό να είναι σε συνεχή εγρήγορση.

• Αύξηση Πνευματικής Ευελιξίας: Η ξιφασκία πολλές φορές αναφέρετε ως σκάκι μυών λόγω της λογικής και της στρατηγικής που τη διέπει πίσω από τις κινήσεις. Αυξάνει τις αναλυτικές και στρατηγικές ικανότητες με έμφαση στη χαλαρότητα και στον υπολογισμό ενώ κάνουν τους αθλητές να παίρνουν γρήγορες αποφάσεις για να εκτελέσουν μια επιθετική ή αμυντική κίνηση.

• Αύξηση Ευκαμψίας: Η ξιφασκία απαιτεί τη χρήση κάποιων συγκεκριμένων κινήσεων για να αποφύγουν τις επιθέσεις του αντίπαλου.

• Μείωση του Άγχους: Επειδή η ξιφασκία είναι ένα πνευματικό αλλά και σωματικό άθλημα, επιφέρει μεγάλο άγχος. Το μυαλό πρέπει να αφοσιωθεί στη μονομαχία και το σώμα να εκτελεί άμεσα τις εντολές του μυαλού. Ωστόσο οι αθλητές μαθαίνουν να ελέγχουν αυτό το άγχος.

• Αύξηση Αεροβικής Φυσικής Κατάστασης: Βοηθά την υγεία της καρδιάς αλλά και τη πνευματική υγεία αυξάνοντας το οξυγόνο στο αίμα και απελευθερώνει ενδορφίνες. Το επιπλέων οξυγόνο που απελευθερώνεται στο αίμα ενισχύει το ανοσοποιητικό και αυξάνει τη δυνατότητα του σώματος να αποβάλει το διοξείδιο του άνθρακα.

• Καρδιαγγειακή Υγεία : Καθώς αυξάνετε ο αναπνευστικός ρυθμός, το επίπεδο οξυγόνου στο αίμα αυξάνει. Όταν οι καρδιακοί παλμοί αυξάνουν τα μικρά αιμοφόρα αγγεία ή αλλιώς τα τριχοειδή αγγεία ευρύνονται. Αν γίνετε αυτό συχνά κάνει τη καρδιά δυνατότερη και η άντληση του αίματος είναι πιο αποτελεσματική.

• Αύξηση Ισορροπίας : Εφόσον η ξιφασκία είναι ένα μαχητικό άθλημα, η ισορροπία είναι το κλειδί. Η συνεχή κίνηση ενδυναμώνει το σώμα με αποτέλεσμα η ισορροπία να αυξάνετε με τη συνεχή εξάσκηση.

• Αύξηση Συντονισμού Κινήσεων: Η ξιφασκία απαιτεί το σώμα να κινείτε συνεχώς και πολλές φορές πρέπει να διατείνεται όπως για παράδειγμα με την επίθεση με προβολή. Επιτάσσει μάλιστα κιναισθητική όπου τα μέλη του σώματος κάνουν διαφορετικές κινήσεις αλλά παράλληλα να έχουν μια αρμονία.

ποδόσφαιρο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.