Προσέγγιση της Διδασκαλίας Καλαθοσφαίρισης / 12 – 16 ετών

The single most important aspect of coaching

is running effective practices 

– Bob Knight

ΤΟΜΕΑΣ

ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Πάσα

 

Τεχνική

 &

Επιλογές

1. Σωστή θέση σώματος και κίνηση των χεριών σε κάθε μεταβίβαση και υποδοχή της μπάλας στις βασικές πάσες ανά μπασκετική ηλικία.

2. Εκμάθηση της οπτικής επαφής με το γήπεδο, πρώτα για αναγνώριση πιθανής σωστής μεταβίβασης.

3. Επιλογές μετά την υποδοχή της μπάλας:

· Σκοράρισμα

· Ντρίπλα προς το καλάθι

· Νέα πάσα

1. Σε κάθε προπόνηση οι ασκήσεις πάσας μπαίνουν στο εισαγωγικό μέρος για να αναπτύσσεται η ομαδικότητα των παιδιών.

2. Κατά τη διάρκεια του «διπλού» καταγράφονται οι τελικές πάσες.

3. Τα παιδιά κατανοούν ότι οι τελικές πάσες ανταποκρίνονται σε δικό τους σκοράρισμα.

Σουτ

 

Τεχνική

&

Επιλογές

1. Τρόπος εκτέλεσης με πόδια σε άνοιγμα όσο των ώμων, με γόνατα λυγισμένα μέχρι το όριο των παπουτσιών, με κέντρο βάρους μέσα στα παπούτσια, με πιάσιμο μπάλας μόνο με δάχτυλα, με αγκώνα πρώτα κλειστό κοντά στο σώμα και μετά να δείχνει προς το καλάθι, με βλέμμα στο κέντρο του καλαθιού, με χέρι που «ακολουθεί» τη πορεία της μπάλας και δάχτυλα προς το έδαφος.

2. Επιλογές σουτ μετά από ντρίπλα και μετά από υποδοχή μπάλας.

3.  Επιλογές σε σχέση με τη θέση μέσα στο γήπεδο και σε σχέση με το χρονόμετρο για τα μεγαλύτερα ηλικιακά τμήματα.

4. Επιλογές lay up και στις δύο πλευρές του καλαθιού.

5. Καθημερινή εξάσκηση στις ελεύθερες βολές.  

1. Σε μία προπόνηση της εβδομάδας ξεκινάμε πάντα με την τεχνική του σουτ.

2. Τα παιδιά καθοδηγούνται να  ξεκινούν από κοντά και σταδιακά να απομακρύνονται από το καλάθι.

3. Οι ελεύθερες βολές γίνονται σε μορφή διδασκαλίας και σε κύκλο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και τις επόμενες φορές με πίεση ψυχολογική και τρέξιμο ώστε να πλησιάζουν τις αγωνιστικές συνθήκες.

4. Στο προπονητικό διπλό μίας προπόνησης κάθε παίκτης παίρνει max 5 επιλογές σουτ και κρατιέται στατιστική συν τις ελεύθερες βολές σε κερδισμένα φάουλ.

Χειρισμός Μπάλας

1. Ντρίπλα με ίδια άνεση σε κάθε χέρι.

2.  Ντρίπλα με ταχύτητα στη κίνηση.

3. Εξάσκηση στη σταυρωτή ντρίπλα, στη ντρίπλα μέσα-έξω και στη ραχιαία ντρίπλα .

4. Αλλαγή ρυθμού στη ντρίπλα.

5. Να επιλέγουν την ντρίπλα όταν πρέπει.

1. Ασκήσεις με μία και με δύο μπάλες.

2. Ασκήσεις με βοηθητικά μέσα (μπαλάκια τένις, σκάλα δαπέδου και γυαλάκια περιφερειακής όρασης).

3. Απαίτηση για έλεγχο του γηπέδου σε κάθε χέρι, διόρθωση κάθε φορά που απαιτείται από τον προπονητή.

Διεκδίκηση Ρημπάουντ

1. Άμεση επαφή με τον αντίπαλο στα αμυντικά ρημπάουντ.

2. θέληση για τη διεκδίκηση της κατοχής της μπάλας.

3. Στις μικρές ηλικίες ο αμυντικός ρημπάουντερ αναλαμβάνει το χειρισμό της μπάλας.

4. Γρήγορη επιλογή πρώτης πάσας στις μεγάλης ηλικίες.

5. Κάθε άστοχο σουτ από συμπαίκτη είναι και ευκαιρία για μία ακόμη διεκδίκηση της μπάλας.

1.  Διδάσκουμε την τεχνική του Box Out.

2. Αφιερώνουμε χρόνο στο τέλος της προπόνησης για επιβράβευση του παίκτη που έδειξε ιδιαίτερη θέληση στα ρημπάουντ.

Αμυντική

Σκέψη

 &

Λειτουργία

Ομαδικής Άμυνας

1. Σωστή αμυντική θέση σε σχέση με τη μπάλα.

2. Αντίδραση σε κάθε πάσα στις μικρές ηλικίες και στα screens στις μεγαλύτερες.

1. Αναφέρουμε σε κάθε προπόνηση και αγώνα της σημασία της σωστής αμυντικής λειτουργίας που αποτελεί το μισό παιχνίδι.

2. Ασκήσεις από 1 – 1 μέχρι 5 – 5 και διαφοροποιήσεις ανάλογα με τη μπασκετική ηλικία (4 – 3, 5 – 4 και 6 – 5).

3. Παίζουμε mtm και αλλάζουμε άμυνα στις μεγαλύτερες ηλικίες σε ειδικές καταστάσεις της τακτικής.

Επιθετική

Σκέψη

&

 Συνεργασίες

1. Στις μικρές ηλικίες διδάσκουμε τη τακτική και τα βασικά της motion offense από το playbook της ομάδας.

2. Σωστές αποστάσεις των συμπαικτών.

3. Στις μικρές ηλικίες κίνηση V και κίνηση μέσα έξω, στις μεγαλύτερες κίνηση back door.

4. Εκμάθηση της κίνησης χωρίς τη μπάλα στα χέρια.

5. Επιλογές πάσας και επιλογές σουτ.

1. Τονίζουμε σε κάθε ευκαιρία χωρίς να διακόπτουμε υπερβολικά τη προπόνηση τα βασικά της κάθε επίθεσης.

2. Παρουσιάζουμε το σύνολο, μετά παίζουμε κομμάτια και επανερχόμαστε στο σύνολο της επίθεσης.

3. Η στρατηγική μας πρέπει να διαφοροποιείται στις ηλικιακές βαθμίδες, αλλά έχει τα κοινά στοιχεία που θέλουμε: αποστάσεις, γνώση των screens, των επιλογών πάσας, τις κινήσεις σε κάθε χώρο του γηπέδου.

4. Η διάσπαση της πίεσης (στην ανάλογη βαθμίδα) προπονείται κάθε εβδομάδα σε 1 τουλάχιστον προπονητική μονάδα.

5. Στα διπλά της προπόνησης διαφοροποιούμε συνέχεια τις στρατηγικές μας για να υπάρχει ετοιμότητα από τους παίκτες και ενδιαφέρον. Προσοχή στις ειδικές καταστάσεις στα μεγαλύτερα ηλικιακά τμήματα.

Coach Γιάννης Τσουμπρής – Οκτώβριος 2019

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.