Η φυσική αγωγή στο δημοτικό σχολείο ως βάση για την μελλοντική αθλητική ζωή στο γυμνάσιο και στο λύκειο, απαιτεί προετοιμασία για την ισότιμη συμμετοχή  όλων των μαθητών και μαθητριών. Απαιτεί σχεδιασμό του μαθήματος της γυμναστικής, για την κάλυψη των ξεχωριστών αναγκών που διαμορφώνονται σε ένα παιδί από την πρώτη μέχρι την έκτη τάξη του δημοτικού.

Οι ειδικοί επιστήμονες ανά τον κόσμο, συμφωνούν στα συμπεράσματά τους, ότι τα παιδιά έχουν καθημερινά την ανάγκη για μία αθλητική δραστηριότητα διάρκειας από 45 έως 70 λεπτά.

Στα δημοτικά μας σχολεία δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, με το μάθημα της γυμναστικής να περιορίζεται σε δύο 40λεπτα την εβδομάδα (καθαρός χρόνος αν αφαιρέσεις τον χρόνο για την ασφαλή μετακίνηση των παιδιών από και προς την σχολική αίθουσα).

Κατά συνέπεια οι γονείς που κατανοούν την σημασία της αθλητικής δραστηριότητας, πηγαίνουν τα παιδιά σε αθλητικά σωματεία και συλλόγους, «βάζουν το χέρι στην τσέπη» για κάτι τόσο σημαντικό που το ίδιο το κράτος θα έπρεπε να τους προσφέρει. Μία προσφορά που σε βάθος χρόνου εξοικονομεί και χρήματα από την ύπαρξη υγειών αθλούμενων πολιτών.

Όπου αυτό δεν είναι εφικτό, τα παιδιά μένουν με την ελάχιστη δραστηριότητα ειδικά στις πόλεις που η ζωή περιορίζεται στα διαμερίσματα των πολυκατοικιών.

Από την πλευρά μας, εμείς οι καθηγητές φυσικής αγωγής, ας φροντίσουμε μέσα από αυτό το δίωρο, να δώσουμε ότι καλύτερο στον σχεδιασμό του μαθήματος. Ας δώσουμε στα παιδιά την κάθε ευκαιρία για να αγαπήσουν την άσκηση και τον αθλητισμό.

Προσπαθούμε λοιπόν να διαμορφώσουμε το μάθημα έτσι ώστε:

  • Κάθε παιδί να έχει τις δικές του ευκαιρίες για δραστηριότητα
  • Τουλάχιστον το μισό και πλέον μάθημα να έχει πρακτική εξάσκηση για τα παιδιά
  • Κάθε ημερήσιο πλάνο να έχει την ανάλογη προετοιμασία του
  • Διαφοροποίηση σε κάθε ευκαιρία των φάσεων ατομικής πρακτικής εξάσκησης, εξάσκησης σε ζευγάρια ή μεγαλύτερα γκρουπ, για το συνεχόμενο ενδιαφέρον των μαθητών και την καλύτερη κοινωνικοποίηση μέσα από τις συνεργασίες τους
  • Να πάρουν την ελάχιστη γνώση των δεξιοτήτων σε διάφορα σπορ προκειμένου να την χρησιμοποιήσουν στην δια βίου άθληση
  • Αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο υλικό και χώρο

Σημαντικότερο ρόλο στα παραπάνω παίζουμε εμείς, γιατί ο καθηγητής και η καθηγήτρια της γυμναστικής είναι τα πρότυπα για τα παιδιά με την επίδειξη των κινήσεων. Τα παιδιά μας θαυμάζουν και μας αγαπούν γιατί νοιώθουν την προσπάθειά μας στην πράξη και όχι στην θεωρία. Ταυτίζονται με την αγάπη μας για τον αθλητισμό. Παίζουμε μαζί τους σε αθλητικά παιχνίδια. Διδάσκουμε τον σεβασμό στους αντιπάλους.

Ας προσπαθήσουμε λοιπόν για το καλύτερο:

  • Με τον προγραμματισμό μικρών αθλητικών διοργανώσεων για τα παιδιά μας
  • Με μικρά φιλικά παιχνίδια κατά την διάρκεια των σχολικών διαλειμμάτων
  • Με την οργάνωση αθλητικών εκδρομών τα Σαββατοκύριακα για παιδιά και γονείς
  • Με επισκέψεις σε αθλητικούς χώρους και συμμετοχή σε σχολικά αθλητικά προγράμματα
  • Με συμμετοχή σε σεμινάρια για ανανέωση των γνώσεων μας

Κλείνοντας αυτήν την μικρή αναφορά στο μάθημα της Φυσικής αγωγής για το δημοτικό σχολείο, εύχομαι σε όλους τους συναδέλφους γυμναστές και γυμνάστριες, καλή σχολική χρονιά με υγεία και όρεξη για προσφορά στο δύσκολο χώρο της Ελληνικής Παιδείας.

Γιάννης Τσουμπρής

itsports

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.