Τα συστατικά στοιχεία της κάθε κατηγορίας δίνονται στον Πίνακα 1.
Η μελέτη των προσδιοριστικών παραγόντων της καταναλωτικής συμπεριφοράς αποτελεί τμήμα του γνωστικού αντικειμένου πολλών ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών.
Η ψυχολογία, η κοινωνική ψυχολογία, η κοινωνιολογία, η ανθρωπολογία, η δημογραφία και, κύρια, η οικονομική επιστήμη προσπαθούν να εξηγήσουν και να προβλέψουν την αγοραστική συμπεριφορά.
Η έρευνα καταναλωτικής συμπεριφοράς, από τη σκοπιά του μάρκετινγκ, έχει λάβει τελευταία τεράστιες διαστάσεις.