Η αμυντική προσπάθεια
Είσαι παίκτης του μπάσκετ και προβληματίζεσαι για την αμυντική σου συμπεριφορά στο παρκέ;
Καλά κάνεις και σκέφτεσαι για την αμυντική σου προσφορά μέσα στην ομάδα.
Η αμυντική ικανότητα, είναι κυρίως θέμα υπερηφάνειας.
Ίσως δεν είναι εύκολο να σταματήσεις έναν μεγάλο αντίπαλο σκόρερ. Μπορείς ωστόσο, να του περιορίσεις τα ποσοστά, παίζοντας καλή σκεπτόμενη άμυνα.
Τα περισσότερα «κλειστά» παιχνίδια, κερδίζονται με λιγότερο από 10 πόντους διαφορά. Οι προσπάθειες στην άμυνα κάνουν την διαφορά.
Δεν χρειάζεται «φυσικό ταλέντο» για να παίξεις άμυνα. Χρειάζεται και εδώ προπονητική δουλειά και θέληση για άμυνα με την καρδιά σου.
Παίζεις άμυνα με τρία πράγματα:
-
Με το μυαλό, καλή εγκεφαλική λειτουργία λοιπόν.
-
Με την καρδιά, έχεις δηλαδή επιθυμία να προσφέρεις στην αμυντική λειτουργία της ομάδας.
-
Με τα πόδια σου, χρησιμοποιώντας σωστή στάση και μετακίνηση.
Έχεις λοιπόν, απέναντι σου έναν καλό αντίπαλο. Καταλαβαίνεις πόσο σημαντικό είναι να τον παίξεις αποτελεσματική άμυνα. Βάζεις ως στόχο σου, να τον βγάλεις από τον ρυθμό του. Σκέψου τα παρακάτω στοιχεία:
-
Ποια είναι τα αγαπημένα του σουτ;
-
Από ποιά πλευρά δέχεται την μπάλα και σουτάρει;
-
Είναι αριστερόχειρας ή δεξιόχειρας;
-
Σε ποιο χώρο αρέσκεται να κινείται;
-
Μπορεί να χρησιμοποιήσει το αδύνατο χέρι;
-
Ποιες είναι οι δύο πιο αγαπημένες του κινήσεις;
-
Έχει καλό χειρισμό της μπάλας όταν δέχεται πίεση;
-
Κινείται για την διεκδίκηση επιθετικών ριμπάουντ;
-
Παίζει με πλάτη ή με μέτωπο προς το καλάθι;
Για τον προπονητή, όποιος δεν παίζει αποτελεσματική άμυνα, καλό είναι να παραμένει στον πάγκο.
Δώσε λοιπόν προσοχή στην ενημέρωση από τον προπονητή σου. Κάνε τις ασκήσεις αμυντικής τακτικής με την δέουσα προσοχή. Ρώτα για τις λεπτομέρειες και για ότι δεν καταλαβαίνεις. Δούλεψε τα αμυντικά σου γλιστρήματα. Κάνε γρήγορες και αποτελεσματικές αλλαγές στην αμυντική σου κατεύθυνση. Το βλέμμα σου (περιφερειακή όραση) να έχει συνέχεια επαφή με την μπάλα και τον προσωπικό σου αντίπαλο.
Ο προπονητής αγαπά και σέβεται, αυτόν τον παίκτη που τα δίνει όλα στην άμυνα.