#ΜένουμεΑσφαλείς – Σχεδιασμός Σύγχρονης Εκπαίδευσης στη Φυσική Αγωγή

Αγαπητοί φίλοι και φίλες,

τα παιδιά του δημοτικού σχολείου παραμένουν μακριά από το σχολικό χώρο, για τρίτο μήνα λόγω της περιπέτειας με τον COVID-19.

   Η Φυσική Αγωγή ή αλλιώς το μάθημα της γυμναστικής όπως λένε και τα παιδιά, αντιμετωπίζει μία μεγάλη πρόκληση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

  Δημιουργήθηκε λοιπόν, μία ανάγκη για τους εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής να επικοινωνήσουν διαδικτυακά με δημιουργικούς τρόπους διδασκαλίας και να έχουν τη καλύτερη δυνατή συμμετοχή εκ μέρους των παιδιών.

   Σχεδίασα λοιπόν, έναν εξ αποστάσεως “Κύκλο Διδασκαλίας”, ο οποίος αυτές τις ημέρες ολοκλήρωσε την πρώτη στροφή του.

   Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση από την ανταπόκριση των παιδιών, σας παρουσιάζω αυτόν τον εκπαιδευτικό προγραμματισμό όλων των μαθημάτων που πραγματοποιούνται με τη συνοδεία μουσικής:

Μάθημα 1. Γυμναστική με δύο μικρά μπουκάλια νερού. Συμμετοχή όλου του σώματος με κυκλικό πρόγραμμα.

Μάθημα 2. Γυμναστική με το βάρος του σώματος και μία μπάλα (οποιαδήποτε μπάλα). Επιδεξιότητα κινήσεων σε όλες τις αρθρώσεις.

Μάθημα 3. Γυμναστική με Ράβδο. Τα παιδιά χρησιμοποίησαν ένα κοντάρι από τη σπιτική σκούπα και εκτέλεσαν γυμναστικές ασκήσεις ρυθμού και ευλυγισίας.

Μάθημα 4. Γυμναστική με την καρέκλα του γραφείου. Στο χώρο της μελέτης κάθε παιδιού, με μία καρέκλα ένα πλήρες γυμναστικό πρόγραμμα για την ενδυνάμωση του σώματος.

Μάθημα 5. Γυμναστική με μία τσάντα του Σούπερ Μάρκετ. Τοποθέτηση μέσα στην τσάντα ενός μπουκαλιού νερού 1 λίτρου και εφαρμογή ασκήσεων προγράμματος Ketllebel.

Μάθημα 6. Ελληνικός Παραδοσιακός Χορός. Στο χώρο του παιδικού δωματίου, διδασκαλία χορών με λίγα βήματα, σχεδόν στατικά:

“Συμπεθέρα Ικαρίας”, “Πάτημα Λήμνου”, “Αμοργιανό Πέραμα”.

Μάθημα 7. Αθλητικό κουίζ ερωτήσεων και απαντήσεων ή παιχνίδι αναγνώρισης λέξης με αθλητική προέλευση.

Μάθημα 8. Αθλητικό Πάρτι. Τα παιδιά γίνονται “Οι Μικροί Γυμναστές”.

   Ο Καθηγητής χωρίζει το μάθημα σε:

        α.Προθέρμανση  β.Κυρίως Μέρος και       γ.Αποθεραπεία.

          Ο εκπαιδευτικός ζητά από το κάθε παιδί με σειρά, πάνω σε ένα κομμάτι μουσικής, να επιλέξει το μέρος του σώματος για την κινητική εξάσκηση. Το παιδί μπορεί να προτείνει την κίνηση ή να ζητήσει την παρέμβαση του καθηγητή.

          Παρέχεται διόρθωση όπου χρειάζεται και όλα τα παιδιά  εκτελούν σε μορφή αθλητικής γιορτής κάθε άσκηση.

  Μετά το μάθημα 8, ο κύκλος επαναλαμβάνεται από την αρχή.

Αυτή λοιπόν είναι η πορεία μέσα στον εκπαιδευτικό χρόνο που δημιούργησε η απόσταση του καιρού μας.

Στο τέλος κάθε διδασκαλίας, υπάρχει μεγάλη συγκίνηση και χαμόγελο χαράς των παιδιών από τη συμμετοχή τους. Όλα τα παιδιά και εγώ μαζί τους, περιμένουμε με ανυπομονησία το επόμενο μάθημα.

Πληροφοριακό Υλικό για τα μαθήματα αυτά υπάρχει στο κανάλι μου στο you tube: https://www.youtube.com/channel/UC2dWs0djiw7VCT7-7jWIoUg

 

         Ιωάννης Τσουμπρής

Καθηγητής Φυσικής Αγωγής

Δημοτικό Σχολείο – Εκπ. Οργ. “ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ”