Διδασκαλία καλαθοσφαίρισης σε ηλικίες 7  – 11 ετών.

Συνοπτικός οδηγός προπονητικής για την διδασκαλία των βασικών ικανοτήτων στην καλαθοσφαίριση για παιδιά 7 έως 11 ετών.

Ο οδηγός απευθύνεται στους διδάσκοντες των ομάδων του “Μπάσκετ Μαζί Μπροστά”

Η προπόνηση των παιδιών αυτών ξεκινάει από 45 λεπτά/ 3 φορές την εβδομάδα και σταδιακά φτάνει στα επόμενα επίπεδα, μία ώρα 3- 4 φορές την εβδομάδα και μία ώρα και 15 λεπτά/ 4 φορές την εβδομάδα στα μεγαλύτερα παιδιά.

Όλα τα παιδιά έχουν εξεταστεί από παιδίατρο και καρδιολόγο για την επιβεβαίωση της συμμετοχής τους σε αθλητική δραστηριότητα καλαθοσφαίρισης.

 

ΠΡΩΤΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ:

Η εξάσκηση των βασικών της ατομικής τεχνικής (επαφή με τη μπάλα) μέσα από ασκήσεις με τη μορφή παιχνιδιού.

  1. Ασκήσεις εισαγωγής στην προπόνηση πάντοτε με μπάλα στα χέρια.
  2. Ντρίπλα και δεξιοτεχνία με τη μπάλα σε στατική θέση.
  3. Ασκήσεις ντρίπλας με περπάτημα αρχικά, σταδιακά με τρέξιμο μικρής έντασης.
  4. Καλαθοσφαιρική στάση με μπάλα στα χέρια.
  5. Κράτημα της μπάλας
  6. Σκυταλοδρομία με πιάσιμο της μπάλας από το δάπεδο του γηπέδου.
  7. Σκυταλοδρομία με ρολάρισμα της μπάλας στο δάπεδο.
  8. Θέση «οκλαδόν» στο δάπεδο, δεξιότητες ντρίπλας με δεξί και με αριστερό χέρι.
  9. Δεξιότητες ντρίπλας από ύπτια θέση και από πρηνή θέση.
  10. Δεξιότητες ντρίπλας με αλλαγές θέσεων, από καθιστή σε όρθια και αντίθετα.
  11. Περπάτημα και ντρίπλα με ραχιαία στροφή και αλλαγή χεριού.
  12. Ντρίπλα πάνω σε γραμμές του γηπέδου με χαλαρό τρέξιμο και βλέμμα μακριά από τη μπάλα.
  13. Αλλαγές ρυθμού από περπάτημα σε τρέξιμο με ταυτόχρονη αλλαγή χεριού ντρίπλας.
  14. Με αλλαγές στο ύψος αναπήδησης της μπάλας.
  15. Μορφές σκυταλοδρομίας.
  16. Προβολή του ενός ποδιού με ταυτόχρονη ντρίπλα της μπάλας με το αντίθετο χέρι και μετά κίνηση με ντρίπλα.
  17. Διδασκαλία σύνδεση της ντρίπλας με τα βήματα για το μπάσιμο σουτ, χωρίς στόχο, δηλ. χωρίς καλάθι αλλά με προσπάθεια για σωστή εκτέλεση στο κενό, στον αέρα.
  18. Η προηγούμενη άσκηση χωρίς μπάλα αλλά με προσπάθεια για πιάσιμο του χεριού του προπονητή.
  19. Η προσπάθεια για μπάσιμο με καθορισμένο στόχο σε τοίχο.
  20. Η προσπάθεια για μπάσιμο στο καλάθι.
  21. Η σκαστή πάσα μεταξύ δύο παιδιών, σε στατική θέση.
  22. Σκαστή πάσα με προβολή ενός ποδιού.
  23. Πάσα στήθους από καθιστή θέση.
  24. Πάσα μετά από ντρίπλα και σταμάτημα, σε ζευγάρια.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ:

Η εξάσκηση στο στατικό σουτ.

  1. Ώθηση της μπάλας στο κενό, δηλ. χωρίς καθορισμένο στόχο.
  2. Με καθορισμένο στόχο στον τοίχο.
  3. Με καθορισμένο στόχο σε χαμηλό καλάθι που αναλογεί στην ηλικία των παιδιών.
  4. Τοποθέτηση σε στάση για σουτ μετά από ντρίπλα.
  5. Τοποθέτηση σε στάση για σουτ μετά από πέταγμα της μπάλας στον αέρα και πιάσιμο από το ίδιο παιδί.
  6. Τοποθέτηση σε στάση για σουτ μετά από πάσα χέρι με χέρι (από συμπαίκτη ή τον προπονητή).
  7. Τοποθέτηση σε στάση για σουτ μετά από πάσα, μικρής σχετικά απόστασης ανάμεσα στους συμπαίκτες.

ΤΡΙΤΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ:

Το ίδιο το παιχνίδι του μπάσκετ στα δύο καλάθια. Αυτό που βλέπουν στην τηλεόραση και θέλουν τόσο πολύ να παίξουν.

  1. Γνωστοποίηση των βασικών κανόνων του παιχνιδιού.
  2. Μιλάμε στα παιδιά και για την άμυνα, ως ένα μέρος του παιχνιδιού και πως εναλλάσσονται η φάσεις από την άμυνα στην επίθεση και αντίστροφα.
  3. Όλα τα παιδιά σκέφτονται από μικρά τον ομαδικό χαρακτήρα του παιχνιδιού.
  4. Ντριπλάρουν πάντα προς το καλάθι όταν υπάρχει ελεύθερος χώρος.
  5. Μορφές διπλού με παιχνίδια σε μικρότερο γήπεδο, σε μικρές μπασκέτες, με μικρότερες συνθέσεις ομάδων, 2 με 2, 3 με 3 και στα μεγαλύτερα παιδιά 4 με 4.
  6. Τα στοιχεία της καθημερινής προπόνησης εφαρμόζονται στις μορφές του διπλού.
  7. Χρήση μπάλας και ύψος καλαθιού κατάλληλο για την κάθε ξεχωριστή ηλικία.
  8. Σταδιακά δείχνουμε τα βασικά κοψίματα δηλ. κίνηση χωρίς μπάλα για να υπάρχει δυνατότητα ξεμαρκαρίσμαος.
  9. Βασική αμυντική στάση και μετακίνηση στις μορφές των παιχνιδιών με επίδειξη από τον προπονητή ή από κάποιο χαρισματικό παιδί.

Σταδιακά από την ηλικία των 10 προς 11 ετών εισάγουμε στοιχεία καλαθοσφαιρικής αμυντικής στάσης και μετακίνησης, άμυνας στη μπάλα και σε μία πάσα απόσταση. Στην ηλικία αυτή μπορούμε να αφιερώσουμε μικρά πεντάλεπτα ή δεκάλεπτα μιλώντας για τα βασικά στην άμυνα

Ανάλογα με τη μπασκετική αξιολόγηση και τον καθορισμό της μπασκετικής ηλικίας των παιδιών, πέρα δηλ. από τη βιολογική ηλικία, αναπτύσσουμε στο σχεδιασμό θέματα αμυντικής τεχνικής και τακτικής.

 

Αυτά θα τα παρουσιάσω στον επόμενο συνοπτικό σχεδιασμό για τις ηλικίες 11 έως 12 ετών.

 

Σας ευχαριστώ

 

Με εκτίμηση

 

Ιωάννης Τσουμπρής

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.