H προπόνηση της τεχνικής στην καλαθοσφαίριση.

H προπόνηση της τεχνικής στην καλαθοσφαίριση, σχετίζεται με την δυνατότητα που έχει ο προπονητής, να παρέχει στον αθλητή ή τους αθλητές εκείνον τον προγραμματισμό της διδασκαλίας του, που θα οδηγήσει στην αυτοματοποίηση κάθε καλαθοσφαιρικής δεξιότητας.

Ο προπονητής, οφείλει να γνωρίζει τα σωστά χαρακτηριστικά κάθε τεχνικής κίνησης των βασικών στις ακαδημίες καλαθοσφαίρισης και να οδηγεί την μάθηση για την τελειοποίηση, ιδιαίτερα των αθλητών σε αγωνιστικά τμήματα παίδων και εφήβων.

Η τεχνική που δείχνει ο προπονητής, έχει μία διάρθρωση φάσεων για κάθε κινητικό γνώρισμα σε επίπεδο ακαδημίας, ή δυναμικό γνώρισμα σε επίπεδο παιδικοεφηβικού. Στην δομή της προπόνησης τα στοιχεία αναλύονται και αξιολογούνται τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά.

Ο προπονητής σταδιακά περνάει τον αθλητή από τα παρακάτω στάδια:

  1. Απόκτηση της κίνησης μίας τεχνικής π.χ. lay up σουτ.

  2. Εκλέπτυνση της κίνησης στις λεπτομέρειες της.

  3. Σταθεροποίηση της ικανότητας του παίκτη στην εκτέλεση της κίνησης.

  4. Χρήση της κίνησης αυτής μ’εσα στο παιχνίδι του μπάσκετ.

  5. Διαφοροποιημένες μορφές της τεχνικής, π.χ. ανάποδο lay up

Το παιδί που προπονείται στην ακαδημία πάνω στα βασικά της καλαθοσφαίρισης, θα αποκτήσει την μυϊκή αίσθηση των κινήσεων μέσα από την στοχευμένη προπόνηση, τόσο με την μπάλα, όσο και χωρίς την μπάλα. Θα αποκτήσει το feeling δηλ. την αίσθηση της επαφής με την μπάλα, στα σουτ, στις πάσες, στις ντρίπλες.

Η παρουσία του προπονητή βοηθάει τόσο με ακουστικές οδηγίες προς τα παιδιά όσο και με οπτικές οδηγίες μέσα από την επίδειξη.

Ποιά είνα τα κλειδιά για την συναρμογή των μικρών αθλητών:

  1. Να είναι οι οδηγίες του προπονητή ξεκάθαρες έτσι ώστε να είναι αποτελεσματική η επεξεργασία των πληροφοριών από τα παιδιά που προπονεί.

  2. Να ελέγχει την εξέλιξη της κινητικής συμπεριφοράς των παιδιών και να επαναπρογραμματίζει την διδασκαλία του όπου χρειάζεται.

  3. Να συγκρίνει συνέχεια την αξία κάθε παιδιού και να του παρέχει την ψυχολογική στήριξη που θα το οδηγήσει στην επιτυχία.

Το μπάσκετ ανήκει στην κατηγορία των αθλημάτων με πολυάριθμες τεχνικές δεξιότητες και έχει συνεχή αλλαγή των αγωνιστικών καταστάσεων. Ανάλογα με την μπασκετική ηλικία των αθλητών, οι μέθοδοι διδασκαλίας απαιτούν την ικανότητα για ολική επίδειξη, για μερική ανάλυση της τεχνικής ή ακόμη και για πλήρη ανάλυση και σύνθεση των κομματιών μία κίνησης.

Στην καθημερινή προπόνηση, η ενεργητική εκτέλεση των παιδιών, έχει την πλήρη παρουσία του προπονητή, προσαρμοσμένη στις ανάγκες διόρθωσης ανά περίπτωση αθλητή.

Η ικανότητα του προπονητή να παρατηρεί και να διορθώνει, αλλά και των παιδών να παρατηρούν και να δέχονται τις διορθώσεις, διαμορφώνει ένα αποτελεσματικό περιβάλλον προπόνησης.

Στο δύσκολο αυτό έργο, ο προπονητής οφείλει καθημερινά να καταγράφει, να παρατηρεί, να εξελίσσεται, να αφιερώνει χρόνο σε αυτό που αγαπά… την διδασκαλία της καλαθοσφαίρισης.

Εύχομαι καλή συνέχεια σε όλους τους συναδέλφους μικρών ηλικιών.

Είμαι στην διάθεση κάθε συναδέλφου, για συζήτηση μέσα στο γήπεδο και στην διάθεση κάθε ακαδημίας καλαθοσφαίρισης για ημερίδες διδασκαλίας ή διημερίδες διδασκαλίας και ανταλλαγή γνώσεων με τους προπονητές των μικρών ηλικιών.

“Μόνο με την ανταλλαγή απόψεων πηγαίνουμε μπροστά. Κανείς μας δεν έχει από μόνος του αξία. Κανείς μας δεν είναι ο μοναδικός, ο ένας στο εκατομμύριο…” tsoubrilo.

coach

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.