Ο «Δωδεκάλογος» της συμπεριφοράς των προπονητών μπάσκετ μικρών ηλικιών:
1. Βρίσκεσαι στο γήπεδο 20 λεπτά πριν την έναρξη της προπόνησης για να προετοιμάσεις το υλικό που θα χρησιμοποιήσεις ανάλογα με τον ημερήσιο σχεδιασμό της προπόνησης σου
2. Χαιρετάς κάθε παιδί που έρχεται. Δέχονται ξεχωριστό χαιρετισμό το καθένα από εσένα. Κάθε παιδί που βρίσκεται ήδη στο γήπεδο μαζί σου, φροντίζει και εκείνο να χαιρετά κάθε επόμενο παιδί που έρχεται.
3. Καθοδηγείς τη προπόνηση, που ξεκινά πάντα με τη σύντομη ομιλία σου στο κέντρο του γηπέδου.
4. Εμπιστεύεσαι σε κάθε φάση της προπόνησης τις δυνατότητες των παιδιών.
5. Ενθαρρύνεις τις προσπάθειες τους χωρίς να δίνεις έμφαση στο αποτέλεσμα (εκείνη τη στιγμή).
6. Ελέγχεις, αν τα παιδιά ανταποκρίνονται με τις δυνατότητές τους στις δραστηριότητες της προπόνησης. Τα συμπεράσματά σου τα καταγράφεις και τα συζητάς στην συνάντηση των προπονητών.
7. Δίνεις ομαδικό πνεύμα στις ασκήσεις με έμφαση στο ομαδικό αποτέλεσμα, έτσι ώστε να φαίνεται σαν επιτυχία όλων των παιδιών και όχι σαν επιτυχία κάποιων παιδιών απέναντι σε κάποια άλλα.
8. Ξεκαθαρίζεις με απλά λόγια τι ζητάς από κάθε δραστηριότητα. Τα παιδιά πρέπει να ξέρουν τι προσπαθούν να πετύχουν.
9. Χρησιμοποιείς ένα νεύμα, ένα χαμόγελο και ένα απλό κτύπημα στη πλάτη για να δώσεις κουράγιο ή επιβράβευση στη προσπάθεια.
10. Δίνεις ευθύνες και εναλλάσσεις «αρχηγούς», σε κάθε άσκηση που μπορεί να δωθεί στα παιδιά η ευκαιρία να «παίξουν» αυτό το ρόλο.
11. Ζητάς όπου χρειάζεται τη γνώμη τους και τα ενθαρρύνεις να κάνουν ερωτήσεις όταν δεν σε καταλαβαίνουν.
12. Φέρεσαι με ειλικρίνεια σε όλα τα παραπάνω. Στα πολύ μικρά και αρχάρια παιδιά δίνεις το κουράγιο να συνεχίσουν τη προσπάθεια. Να φεύγουν από την προπόνηση και να θέλουν να ξαναρθούν σύντομα. Διαχειρίσου σωστά τις ανάγκες και τους συμπεριφορές που παρουσιάζονται στα παιδιά των μεγαλύτερων ηλικιακών τμημάτων.