ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ POST ΠΑΙΚΤΗ & ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΓΩΝΑ

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ POST ΠΑΙΚΤΗ & ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΓΩΝΑ

Η διδασκαλία του ψηλού παίκτη στο basketball της εποχής μας, βασίζεται στην εφαρμογή κανόνων διδασκαλίας που τα στάδια της πρέπει να ΄ναι τα παρακάτω:

1ο ΣΤΑΔΙΟ : Επίδειξη Κίνησης

   Ο παίκτης κατά το στάδιο αυτό χρειάζεται το οπτικό ερέθισμα σαν πρώτη εγκεφαλική επαφή με την κίνηση που πρέπει να διδαχθεί. Η επιτυχία στην εκτέλεση από τον διδασκόμενο παίκτη, εξαρτάται άμεσα από το πόσο αποτελεσματικά θα μπορέσει να αντιληφθεί και να χρησιμοποιήσει τις παρεχόμενες πληροφορίες. Η όραση του παίκτη, του παρέχει τη δυνατότητα να περάσει την κίνηση στο μυαλό του.

   Ο παίκτης πρέπει να μεγιστοποιήσει την ικανότητα για μάθηση. Κατά συνέπεια ο προπονητής πρέπει να έχει τη δυνατότητα για σωστή επίδειξη. Αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνει από έναν έμπειρο προπονητή ή συμπαίκτη ή και με τη χρήση εποπτικών μέσων  DVD.

2ο ΣΤΑΔΙΟ: Χρησιμότητα Στο Παιχνίδι

   Ο παίκτης προβληματίζεται για την απόδοση του σκεπτόμενος την απόδοση του με την διδασκόμενη κίνηση μέσα στο παιχνίδι του μπάσκετ. Πρέπει να νοιώσει το σκοπό της κίνησης.

3ο ΣΤΑΔΙΟ: Τεχνική Ανάλυση

   Η στάση του σώματος, η μεταφορά του ή μέρος αυτού, οι παράγοντες χειρισμού που δημιουργούν τη κίνηση.

4ο ΣΤΑΔΙΟ: Προασκήσεις

   O σκοπός των προασκήσεων είναι η βελτίωση των φυσικών δυνατοτήτων και κινητικών δεξιοτήτων του ψηλού παίκτη. Έτσι αναπτύσσει την ικανότητα του να μπορεί ο παίκτης να έχει ένα τελικό αποτέλεσμα στην κίνηση του με τη μεγαλύτερη δυνατή σιγουριά και τη μικρότερη κατανάλωση ενέργειας ή χρόνου και ενέργειας.

5ο ΣΤΑΔΙΟ: Πιθανά Λάθη & Διόρθωση (Feedback)

   Από τα πιο σημαντικά σημεία της διδασκαλίας είναι η παροχή πληροφοριών προς τον παίκτη σχετικά με τα λάθη που κάνει και τις διορθώσεις που πρέπει να κάνει.

 

ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

 

Πρέπει να γίνει προσέγγιση της διδασκαλίας στις διαφορετικές καταστάσεις του παιχνιδιού δηλ.

Α.   ΠΑΙΚΤΗΣ ΜΕ ΜΠΑΛΑ

Α1. ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΝΤΡΙΠΛΑΣ

Α2. ΚΙΝΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΝΤΡΙΠΛΑ

Β.   ΠΑΙΚΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΜΠΑΛΑ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΣΥΜΠΑΙΚΤΕΣ

 

Β1. ΚΙΝΗΣΗ & ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΔΥΝΑΤΗ ΠΛΕΥΡΑ

Β2. ΚΙΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΔΥΝΑΤΗ ΠΛΕΥΡΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΥΝΑΤΗ

Β3. ΚΙΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΗ ΠΛΕΥΡΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΔΥΝΑΤΗ

Β4. ΚΙΝΗΣΗ HIGH-LOW & LOW HIGH

   Που θα δώσουμε περισσότερη έμφαση στα παραπάνω, θα ρωτήσει κάποιος λογικά. Η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι πως όλες οι καταστάσεις χρειάζονται προπόνηση. Επειδή τον περισσότερο χρόνο ο παίκτης κινείται χωρίς μπάλα και πρέπει να πάρει καλή θέση για την υποδοχή, εδώ πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη διδασκαλία.

   Ο στόχος της ατομικής προπόνησης του post πρέπει να έχει σχέση και με το ομαδικό παιχνίδι της ομάδας στην οποία αγωνίζεται ο ψηλός παίκτης. Το πλάνο διδασκαλίας του παίκτη πρέπει να έχει σαν μακροπρόθεσμο στόχο την αξιοποίηση του προς όφελος της ομάδας.

   O στόχος της διδασκαλίας του νεαρού ψηλού παίκτη είναι διαφορετικός. Πρέπει να δουλέψει στα κομμάτια του παιχνιδιού στα οποία αργότερα θα τον βοηθήσουν να εξελιχθεί σε πολύ καλό παίκτη.

itsports.gr

 

 

 

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.