Προασκήσεις για το σουτ στο μπάσκετ

 Ραφελέτου Βασιλική

Προασκήσεις για το σουτ

Α) Προασκήσεις, μακριά από το καλάθι χωρίς μπάλα.

  • ΠΟΔΙΑ: Σε κύκλο δείχνουμε την θέση των ποδιών : ανοιχτά, στο άνοιγμα των ώμων λυγισμένα με το πόδι του αντίστοιχου επιδέξιου χεριού ελαφρώς πιο μπροστά. Στο “ένα” λυγίζουμε, στο “δύο” βρισκόμαστε σε ακροστασία.

 

  • ΧΕΡΙΑ : Τα παιδιά κάνουν ζευγάρια. Τοποθετούν τις παλάμες τους κολλητά με τους αγκώνες λυγισμένους ορθή γωνία και σιγά σιγά ξεκολλάν τα χέρια τους, με τελευταίο σημείο επαφής, τους δείκτες. Μετά συνδυάζουν με τα πόδια.

Β) Προασκήσεις, μακριά από το καλάθι με μπάλα.

  • Μπροστά σε τοίχο με κλειδωμένο στις 90 μοίρες τον αγκώνα δουλεύουμε μόνο καρπό.

  • Καθισμένοι

  • Ξαπλωμένοι

  • Ο ένας ξαπλωμένος με την μπάλα στο χέρι του έτοιμος για σουτ και ο άλλος με το χέρι του από πάνω. Ο κάτω παίκτης κάνει την κίνηση του σουτ μέχρι το χέρι του βοηθού να είναι προς το πάτωμα.

  • Ο ένας απέναντι στον άλλον σουτ με το ένα χέρι. Τονίζουμε το χέρι να μένει ψηλά μέχρι να πέσει η μπάλα κάτω.

  • Το ίδιο καθισμένοι.

Σε κύκλο επίσης, μπορούμε να εκτελέσουμε τις προασκήσεις :

  • Από τη λαβή w γύρισμα του επιδέξιου χεριού σε θέση σουτ.

  • Αυτοπάσα – ανέβασμα της μπάλα στο αντίστοιχο μάτι.

  • Σε ζευγάρια πάσα με υποδοχή έτοιμοι για σουτ στατικά. Μετά το ανέβασμα της μπάλας jump shot στον συμπαίκτη.

  • Μια δυνατή ντρίπλα και πιάσιμο της μπάλας με λαβή έτοιμη για σουτ και γρήγορο ανέβασμα της μπάλας στο μάτι.

Γ) Με μπάλα, στο καλάθι.

  • Κάτω από το καλάθι με ταμπλώ

  • Χωρις ταμπλώ από το κέντρο της ρακέτας μόνο με το επιδέξιο χέρι

  • Από αυτοπάσα από την βάση της ρακέτας βηματισμό και άλμα

  • Από μία επιτόπια ντρίπλα

  • Από πάσα

Μια σειρά στην τελική με μπάλες και μια σειρά στο τρίποντο χωρίς. Κόψιμο προς την μπάλα όντας σε θέση ετοιμότητας για σουτ. Υποδοχή μπάλας jump – shot.

Δυο σειρές στις 45 μοίρες ο πρώτος χωρίς μπάλα. Διαγώνιο κόψιμο πάσα  – stride stop αντίστοιχο με την πλευρά που βρίσκεται ο παίκτης – σουτ.

  • Από προωθητική ντρίπλα

Μια σειρά στις 45 μοίρες με μπάλες. Από θέση ετοιμότητας σταυρωτό πέρασμα σταμάτημα stride stop στην γραμμή της ρακέτας σου.

 

Δ) Με άμυνα παθητική

  • Μια σειρά με μπάλες κάτω από την μπασκέτα και μια στην γραμμή των βολών χωρίς μπάλες. Ο κάτω παίκτης κάνει πάσα και με τα χέρια πίσω από την πλάτη βγαίνει στο close out. To ίδιο κάνει βγάζοντας το ένα χέρι στην μπάλα χωρίς όμως να πάει για κόψιμο.

Οι ίδιες ασκήσεις και με ενεργητική άμυνα.

Ε) Σε κατευθυνόμενο διπλό.

Παίζουμε κανονικά διπλό τροποποιώντας λίγο τον τρόπο που μετράμε τα καλάθια. Τα μπασίματα μετράνε 1 πόντο ενώ τα σουτ 2 πόντους.

Επίσης μπορούμε να απαγορεύσουμε οποιοδήποτε άλλο τρόπο σκοραρίσματος.

  • Τέλος παίζουμε παιχνίδια αποκλεισμού αλλά και διαγωνιστικά για να δούμε αν η τεχνική που διδάξαμε αφομοιώθηκε και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και κάτω από την πίεση του χρόνου.

 

  • ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΣΚΗΣΗ ΣΟΥΤ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΝΑ ΜΕΝΕΙ ΨΗΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΕΒΑΣΜΑ ΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑ.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

«Εκμάθηση της καλαθοσφαίρισης» , Γαβριηλίδης Ανδρέας, «ΤΕΛΕΘΡΙΟΝ»

«Το επόμενο βήμα», Ιωάννης Τσουμπρής

Διαλέξεις μαθήματος καλαθοσφαίρισης στο ΤΕΦΑΑ

 

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.