ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Η “Βιοκινητική” είναι η επιστήμη που ασχολείται με την αξιοσημείωτη ικανότητα των ανθρώπων να εκτελούν κινήσεις (δεξιότητες) και να επιτυγχάνουν υψηλά επίπεδα απόδοσης.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ

Η ικανότητα να μπορεί ο άνθρωπος να έχει ένα τελικό αποτέλεσμα με τη μεγαλύτερη δυνατή σιγουριά και τη μικρότερη κατανάλωση ενέργειας ή χρόνου και ενέργειας.

ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Αυτός γίνεται ανάλογα:

  1. Με το περιβάλλον μέσα στο οποίο προσπαθεί ο αθλητής να εκτελέσει την κίνηση του

  2. Ανάλογα με τη συνεχή ροή της κίνησης ή αντίθετα με μία σύντομη καλά καθορισμένη πράξη.

Έτσι με τη πρώτη περίπτωση διαχωρισμού έχουμε:

ΚΛΕΙΣΤΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ

Όταν το περιβάλλον παραμένει σταθερό & διαγνώσιμο:

Τοξοβολία

Ελ. Βολή στο μπάσκετ

Όταν το περιβάλλον είναι περίπου σταθερό ή ημιδιαγνώσιμο:

Οδήγηση αυτοκινήτου

Παιχνίδι στο σκάκι.

ΑΝΟΙΚΤΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ

Όταν το περιβάλλον είναι ποικίλο και απρόβλεπτο κατά την διάρκεια της κίνησης:

Ποδόσφαιρο

Μπάσκετ

Πάλη

Με τη δεύτερη περίπτωση διαχωρισμού έχουμε:

ΔΙΑΚΕΚΟΜΕΝΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ

Όταν έχει καθορισμένη αρχή και τέλος:

Ρίψη ενός βέλους

Πυροβολισμός τουφεκιού.

ΔΙΑΔΟΧΙΚΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ

Όταν η κίνηση αποτελείται από σύνολο διακεκομένων δεξιοτήτων που μαζί σαν σύνολο δημιουργούν μία νέα πιο περίπλοκη κίνηση:

Κάρφωμα ενός καρφιού

Πρόγραμμα ασκήσεων ενοργάνου γυμναστικής.

ΣΥΝΕΧΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ

Όταν δεν υπάρχει συγκεκριμένη αρχή και τέλος με μία συνεχή ροή για πολλά λεπτά:

Κολύμβηση

Τρέξιμο Μαραθωνίου

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Πάσα

Ντρίπλα

Σουτ

Ρημπάουντ

Κινήσεις περιφερειακών παικτών

Κινήσεις ψηλών παικτών

Συνεργασίες παικτών σε επίθεση και άμυνα

ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΜΠΑΣΚΕΤΙΚΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ

Στόχος μας να μάθουν τα παιδιά σωστά την εκτέλεση των δεξιοτήτων

ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΜΠΑΣΚΕΤΙΚΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ

Επιπλέον στόχος πέρα της σωστής εκτέλεσης και η λήψη αποφάσεων που θα χρησιμοποιηθεί η εκτέλεση. Εδώ οι απαιτήσεις είναι μεγαλύτερες γιατί η σωστή απόφαση καθορίζει και την επιτυχία π.χ. μία σωστή σε εκτέλεση πάσα αν δεν πάει στον σωστό παίκτη που τρέχει ένα επιθετικό transition δεν θα έχει η ομάδα το εύκολο καλάθι ή απόφαση για το αν θα γίνει η προσπάθεια για σουτ στο καλάθι ή θα γίνει πάσα.

ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΥΠΟΔΟΜΗΣ

Σωστή θέση του σώματος , για να μπορέσουν τα παιδιά να έχουν ένα θεμέλιο για την μελλοντική διδασκαλία τους.

Πως μεταφέρουν το σώμα τους στο χώρο με ή χωρίς τη μπάλα σε σχέση με τα άλλα σώματα στο χώρο.

Κανονισμοί στη χρήση του χειρισμού της μπάλας και χρήση με τα δύο χέρια.

ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ

Αντίληψη και κατανόηση των διαφορετικών συνθηκών του περιβάλλοντος που αγωνίζονται.

Συνεχείς αποφάσεις σε επίθεση και άμυνα σε σχέση με την καθοδήγηση του coach.

Σε σχέση με τα παραπάνω οι δεξιότητες του μπάσκετ ανάλογα με το επίπεδο άλλοτε είναι Ανοικτού τύπου και άλλοτε Κλειστού τύπου σε σχέση με το εκτελεστικό περιβάλλον και αυτό πρέπει να το λάβουμε υπόψη μας στην διδασκαλία αλλά και στην παροχή πληροφοριών διόρθωσης (Feedback) στο παιδί.

itsports.gr

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.