Προπονητική Άσκηση για τη διδασκαλία στην πάσα στις μικρές ηλικίες.

Προπονητική άσκηση για τη διδασκαλία στην πάσα στις μικρές ηλικίες.

    Από τα πρώτα βήματα του αθλήματος της καλαθοσφαίρισης μέσα στο χρόνο, η διδασκαλία στην πάσα, αποτέλεσε ένα από τα «βασικά» στοιχεία.

Η επιλογή του τρόπου μεταβίβασης της μπάλας εξαρτάται από το πώς πρέπει να αντιδράσει ο παίκτης σε κάθε διαφορετική κατάσταση του παιχνιδιού.

Στην προπόνηση των νεαρών καλαθοσφαιριστών διδάσκονται οι βασικές μορφές της πάσας και όσο αναπτύσσονται οι ικανότητες, τα παιδιά μπορούν να έχουν και πρακτική σε πιο δύσκολες μορφές μεταβίβασης της μπάλας.

Ποιες είναι εκείνες οι ικανότητες που χρειάζονται τα παιδιά για να αναπτύξουν το παιχνίδι της πάσας;

  1. Η επαφή με τη μπάλα.

  2. Η όραση και τα αναπτυγμένα οπτικά πεδία των οφθαλμών.

  3. Η επιδεξιότητα των άνω άκρων.

  4. Η δύναμη.

Οι βασικές μορφές της πάσας που πρέπει να διδάσκονται τα παιδιά είναι:

  1. Πάσα χέρι με χέρι.

  2. Η παράλληλη με το έδαφος πάσα του κορμού ή στήθους (body to body pass).

  3. Η σκαστή στο έδαφος πάσα.

  4. Η πάσα πάνω από το κεφάλι σε καταστάσεις αμυντικού ρημπάουντ (first outlet pass) και επαναφοράς από τις πλάγιες γραμμές (Blob & Slob passes)

  5. Πιο μακρινές πάσες με το ένα χέρι, από το πίσω μέρος του γηπέδου προς το μπροστινό μέρος (Baseball pass).

Όσο οι παικτικές ικανότητες αναπτύσσονται, τα παιδιά εξασκούνται σε μορφές «no look pass»:

  • πάσα πίσω από την πλάτη

  • πάσα πίσω από τον αυχένα

  • πάσα κάτω από τα πόδια

  • πάσα κάτω από τη μασχάλη και γύρω από τον κορμό

  • πάσα μετά από ντρίπλα

  • πάσα μετά από συνεργασία pick & roll

  • πάσα με κίνηση του καρπού (“Pistol Pete Maravich pass).

  • Πάσα για alley hoop.

Ας δούμε λοιπόν μία προπονητική άσκηση για τη διδασκαλία των βασικών μορφών πάσας, για παιδιά 8 έως 10 ετών.

Χρειαζόμαστε 4 μπάλες για ένα σύνολο 16 παιδιών (μία μπάλα ανά 4 παιδιά).

Α’ Φάση

Ξεκινάμε τη διδασκαλία με μικρή ομιλία για τη σημασία της ικανότητας πάσας και το πόσο επηρεάζει τον τρόπο παιχνιδιού μίας ομάδας.

Τοποθετούμε τα παιδιά σε 4 σειρές όπως δείχνει το σχήμα 1. Το πρώτο παιδί στέκεται απέναντι από την ομάδα του κρατώντας μία μπάλα στα χέρια.

Με την εντολή του προπονητή κάθε επόμενο παιδί στη σειρά κινείται προς τη μπάλα και όταν φτάσει πολύ κοντά στον συμπαίκτη του, πραγματοποιούν μία μεταβίβαση «Χέρι με Χέρι».

Το παιδί που αφήνει τη μπάλα, επιστρέφει στο τέλος της γραμμής και η διαδικασία αυτή (Σχήμα 2 και Σχήμα 3), επαναλαμβάνεται από τα επόμενα παιδιά (2 και 3)(3 και 4)(4 και 1).

Ο προπονητής επιλέγει τον αριθμό των επαναλήψεων, που είναι αρκετός για αυτή την εισαγωγική φάση.

Στη συνέχεια η προπόνηση περνά στη δεύτερη φάση, στην οποία συνδυάζεται η πρακτική της μεταβίβασης στήθους με την προηγούμενη διδασκαλία της μεταβίβασης «χέρι με χέρι».

Β’ Φάση

Στο σχήμα 4, τα παιδιά 1 και 2 πραγματοποιούν δύο πάσες στήθους και στη συνέχεια να αλλάζουν θέσεις εκτελώντας μία πάσα «χέρι με χέρι». Το παιδί 1 κατευθύνεται προς το τέλος της σειράς (σχήμα 5) και τα παιδιά 2 και 3 επαναλαμβάνουν την διαδικασία.

Ο προπονητής επιλέγει τον αριθμό των επαναλήψεων, που είναι αρκετός για αυτή την δεύτερη φάση.

Γ’ Φάση

Τώρα ο προπονητής ζητά από τα παιδιά να προσθέσουν 2 «σκαστές» πάσες στην διαδικασία. Στο σχήμα 6 παρουσιάζεται αυτή η διαδικασία σε όλες τις φάσεις από μία ομάδα παικτών. Πρώτα εκτελούν τις δύο «σκαστές» πάσες. Στη συνέχεια τις δύο προηγούμενες «πάσες στήθους» και ολοκληρώνουν τη διαδικασία με μία μεταβίβαση «Χέρι με χέρι» αλλάζοντας θέσεις. Η συνέχεια ανήκει στους παίκτες 2 και 3.

Στην προπονητική διαδικασία θα προστεθεί η πάσα με το ένα χέρι, η σκαστή πάσα με το ένα χέρι κ.ο.κ.

Όταν ολοκληρωθεί αυτός ο μικρός προπονητικός κύκλος, ο προπονητής θα περάσει στην επόμενη φάση της προπόνησης σύμφωνα με τον σχεδιασμό του.

Καλή προπόνηση

Coach Ιωάννης Τσουμπρής

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *